Satu Malam Di Annwn. Owen Jones

Читать онлайн.
Название Satu Malam Di Annwn
Автор произведения Owen Jones
Жанр Сказки
Серия
Издательство Сказки
Год выпуска 0
isbn 9788835425014



Скачать книгу

      “Lagipun, dia tidak berhenti mendesak John, jadi John beritahunya untuk menjaga anak-anak sementara dia pergi ke pondok. Saya tidak akan beritahumu apa mereka kata tentang kamu tidak mahu telefon bimbit. Tapi, dia bertemu jasadmu dengan senang sambil saya berdiri di sisi jasadmu menunjuk-nunjuk dan melompat-lompat. Saya tidak pasti bagaimana dia angkat kamu ke tempat duduk belakang tapi dia melakukannya, dengan sedikit pertolongan dari saya dan seorang lagi dan dia letak Kiddy dalam but dan bawamu jumpa doktor, yang juga sedang tidur”.

      “Kamu membuat kekacauan besar, saya beritahu kamu dan kamu masih jadi perbualan kampung hari ini”.

      “Kemahsyuran lima belas minit saya, eh?”.

      “Lebihkurang begitulah, ya”.

      “Lagipun, Becky duduk bersama jasadmu dan pergi ke hospital denganmu - sebenarnya, dia masih di sana. Kasihan perempuan itu tidak berhenti berdoa dan menangis, dan John sudah menanam Kiddy dalam laman belakang kita. Tiada siapa boleh buat apa-apa untuknya; dia sudah mati, tapi jangan risau, eh? Dia gembira sahaja, kan perempuan?” katanya sambil menunduk untuk membelai anjingnya. Ianya tidak mengambil masa untuk binatang membiasakan diri, sebab mereka tiada perasaan awalan yang mencegahnya dari melihat yang Benar”.

      “Ya, dia perempuan baik. Dialah penyejuk hati saya sejak kamu pergi, er, pindah, atau ianya ke sana?”.

      “Diganti dengan anjing, eh? Sangat kejam lelaki ni! Cuma gurau! Saya suka dia di sana. Untuk kematian, kamu boleh menerangkan dalam apa jua cara yang merujuk hakikat sebenar”.

      “Bila kita keluar berjalan, saya tidak sabar untuk mengenali dunia bawah tanah kamu”. Dia keluarkan kakinya dari bawah selimut dan melihat bawah selimut. “Saya tidak berpakaian”.

      “Bajumu ada dalam almari di hospital, tapi jika kamu merujuk pada dirimu di sini sekarang, yang sebenarnya bukan sahaja kamu tidak berpakaian, kamu tiada apa-apa pun”.

      “Ya, saya ada. Saya ada selimut”.

      “Tidak dari mana saya duduk”.

      “Baiklah, apa ini? tanyanya sambil memegang bucu selimut ke atas.

      “Itu dan katil yang kamu fikir kamu sedang baring atasnya adalah imaginasi kamu, tapi bukan saya. Sebab itu, kamu lihatnya, tapi saya tidak”.

      “Katakan semula, tolong, Sarah?”.

      “Bila kamu terjaga, kamu mengganggap kamu di hospital, jadi kamu lihat orang-orang di sekelilingmu sebagai doktor dan jururawat. Lagipun, pesakit di hospital baring atas katil berselimut, jadi itulah yang kamu nampak. Tapi, kami tahu yang kamu bukan di hospital untuk jasad fizikal dan kamu bukan atas katil dengan selimut, jadi kami tidak nampaknya. Kamu lihat apa yang kamu fikirkan”.

      “Jadi, semua orang itu lihat saya, er, bogel?”.

      “Saya tidak tahu apa yang mereka lihat. Ianya bergantung pada tahap kepercayaan dan apa yang mereka mahu lihat”.

      “Jadi, kamu pun bogel juga?”.

      “Apa yang kamu nampak, Willy?”.

      “Ianya aneh… Bila saya mula-mula nampak kamu, kamu dalam unifom jururawat, tapi bila saya kenali kamu, kamu memakai pakaian yang dipakai sekarang - baju panjang putih dan sejambak bunga putih di rambutmu seperti mahkota. Yang peliknya, saya tidak nampak kamu bertukar…”.

      “Itu sebab saya tidak, persepsi kamu padaku yang berubah, jadi ianya serta-merta, tapi cuma dalam kepalamu. Yang jelas, saya boleh biarkanmu memakaikanku apa sahaja, dan saya boleh berpakaian apa sahaja juga dan kita boleh kelihatan berbeza pada orang lain pada masa sama. Kamu belum berlatih untuk ini lagi, tapi kamu akan belajarnya bila kamu duduk di sini”.

      “Saya suka baju putih panjang dan mahkota itu, saya rasa itu sesuai sekarang. Untukmu, Willy, cuba bayangkan kamu memakai apa jua pakaian yang kamu suka dan kamu akan jadinya, setidaknya untuk kamu sendiri. Bila kamu lebih mahir, kamu boleh mencadangkan pakaian yang kamu pakai pada sesiapa sahaja yang melihatmu dan mereka biasanya akan terima cadanganmu”.

      “Bagaimana perasaanmu, sayangku? Adakah kamu cukup sihat untuk keluar?”.

      “Ya, saya rasa hebat. Saya boleh makan seekor kuda juga. Kamu sukakan pakaianku?”.

      “Kamu kelakarlah, Willy!” katanya sambil tersenyum kesayangan padanya. “Saya tidak nampak apa-apa pakaian, saya baru beritahumu. Saya cuma nampak Willy tersayang”.

      “Mmm, saya cuba buat-buat tidak faham, atau saya tidak akan berani pergi keluar. Boleh kita makan dulu?”.

      “Di mana, dalam bilik atau di luar?”.

      “Di luar, saya rasa”.

      “Kamu lapar?”.

      “Saya kebulur”, katanya sambil mengosok perut.

      “Kamu pasti?”.

      “Tidak, saya tidak”, jawabnya perlahan. “Jika difikirkan, saya langsung tidak lapar. Paling tidak, badanku tidak lapar, tapi otakku mengatakan sepatutnya lapar. Saya andaikan saya tiada jasad untuk berasa lapar, kan?”.

      “Ya, kamu tahu, tapi doktor di hospital sedang memberi makan padanya dengan penitis. Lagipun, kamu masih bersambung padanya, jadi kamu boleh rasa perutmu mengecil. Biar saya meyakinkanmu bahawa, kamu tidak lapar. Itu tidak pun menghalang kita dari makan jika mahu. Kita cuma kehilangan tabiat itu. Saya akan dapatkanmu sedikit makanan, jika kamu mahu, beritahu sahaja”.

       “OK, biarlah ia buat masa ini. Kita ikut keadaan. Tunjukkan jalan, sayangku”, katanya sambil membuka pintu untuk isterinya.

      Конец ознакомительного фрагмента.

      Текст предоставлен ООО «ЛитРес».

      Прочитайте эту книгу целиком, купив полную легальную версию на ЛитРес.

      Безопасно оплатить книгу можно банковской картой Visa, MasterCard, Maestro, со счета мобильного телефона, с платежного терминала, в салоне МТС или Связной, через PayPal, WebMoney, Яндекс.Деньги, QIWI Кошелек, бонусными картами или другим удобным Вам способом.

/9j/4AAQSkZJRgABAQEAyADIAAD/2wBDAAMCAgICAgMCAgIDAwMDBAYEBAQEBAgGBgUGCQgKCgkI CQkKDA8MCgsOCwkJDRENDg8QEBEQCgwSExIQEw8QEBD/2wBDAQMDAwQDBAgEBAgQCwkLEBAQEBAQ EBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBD/wAARCAnEB1MDASIA AhEBAxEB/8QAHwAAAQUBAQEBAQEAAAAAAAAAAAECAwQFBgcICQoL/8QAtRAAAgEDAwIEAwUFBAQA AAF9AQIDAAQRBRIhMUEGE1FhByJxFDKBkaEII0KxwRVS0fAkM2JyggkKFhcYGRolJicoKSo0NTY3 ODk6Q0RFRkdISUpTVFVWV1hZWmNkZWZnaGlqc3R1dnd4eXqDhIWGh4iJipKTlJWWl5iZmqKjpKWm p6ipqrKztLW2t7i5usLDxMXGx8jJytLT1NXW19jZ2uHi4+Tl5ufo6erx8vP09fb3+Pn6/8QAHwEA AwEBAQEBAQEBAQAAAAAAAAECAwQFBgcICQoL/8QAtREAAgECBAQDBAcFBAQAAQJ3AAECAxEEBSEx BhJBUQdhcRMiMoEIFEKRobHBCSMzUvAVYnLRChYkNOEl8RcYGRomJygpKjU2Nzg5OkNERUZHSElK U1RVVldYWVpjZGVmZ2hpanN0dXZ3eHl6goOEhYaHiImKkpOUlZaXmJmaoqOkpaanqKmqsrO0tba3 uLm6wsPExcbHyMnK0tPU1dbX2Nna4uPk5ebn6Onq8vP09fb3+Pn6/9oADAMBAAIRAxEAPwD8uTrW snn+173/AMCH/wAaUazrOD/xN73/AMCH/wAaZZJaGdVvH2xk8nFQ3QiE7CBsx5+U+1XygWU1fXGY eXqt8x9p3P8AWnHXtdVwTq16GHbz3/xqCxu57GYXFvJtcd8ZpMSXMkk7EFvvHtmqWgE0mua3I259 Xvcn/pu/+NPg1TXLhxCmr3uWPH+kP/jVGSQyHkYxxRHIYzuXtRp1A1LrUNTtkCjXL0y5+ZfPf/Gq v9taz/0F73/v+/8AjVV5DK24nrSqgUqzDcAeR60r9EBY/tnWf+gve/8AgQ/+NXtM1a6eRhf6/fxI BwRM5yfzqlezWVxIjWtmLYBApAOcn1pL9rNhGLSPaQoDe5q/h3Ey5c67flmjt9Vvdqnh/tD/ADD8 6Sz8Qaxaypcf2resVOdv2hv8aylGW2k0r4VsZpXEa8us69qNzJNHqN9k/MVFw/H601dT1Z4mY6ve huv/AB8N/jVG01C5sS7WsmwuNrHGcioHkZ23E8nrVcwGvcapOtskkHiK/eYj5k81+PxzTD4g1qeJ IDqt6MEDP2hv8ayee3enfvFwCpX6jFLmA1bzUdYs3UDW718/9PDf41WfXNacZ/te9/7/AL/41SIL dSc1P9kniiWaSPEbdDS1