Hangat (Buku 4 Perjanjian Darah). Amy Blankenship

Читать онлайн.
Название Hangat (Buku 4 Perjanjian Darah)
Автор произведения Amy Blankenship
Жанр Ужасы и Мистика
Серия
Издательство Ужасы и Мистика
Год выпуска 0
isbn 9788835427674



Скачать книгу

mereka ke dalam tanpa bersuara. Devon benci yang dia terhutang budi pada Trevor kerana menyelamatkan Envy... tapi benci kerana ianya Trevor yang dia terhutang budi.

      "Kamu tidak perlu masuk dengan kami", jelas Envy, cuba menenangkan keadaan antara dua lelaki itu. Dia juga senyum sedikit pada Trevor dan mengangguk untuk beritahunya dia tidak bermaksud jahat, cuma sangat berterimakasih padanya.

      Mata Trevor berlembut bila bertentang mata dengan Envy. "Saya rasa lebih baik jika tahu kamu dijaga baik".

      Envy tersentak di dalam... tersalah cakap.

      "Kamu kata saya tidak tahu jaga Envy?" bentak Devon dan berhenti bila sampai di tangga yang di atasnya tempat tinggal.

      "Tidak dalam perkataan", kata Trevor dan ikut Envy naik tangga.

      Mata Devon terbeliak dan meluru ke belakang Trevor dan menolaknya keras ke dinding. "Kalau begitu katakan padaku Beruang Penjaga".

      Trevor mengangkat bahu di dinding, "Mestilah Kucing Garang... kamu teruk!".

      "Pergi neraka!" Devon mengaum kuat.

      "Saya teringat kartun Sabtu pagi terpasang", tutur Envy dan mengosok dahi. "Boleh tak kamu berdua tidak tunjuk gagah dan berbaik-baik? Saya pening kepala, lengan saya sakit sangat, dan yang paling saya tidak mahu ialah kamu gaduh untuk menunjuk siapa lebih gagah". Dia menoleh ke Trevor, "Diam atau pulang ke rumah, sekarang, saya tidak kira mana satu".

      Devon tersengeh sehingga Envy menjeling padanya. "Dan kamu... saya boleh buang kamu kucing kitty. Buat lagi dan kamu akan menjerit di balik pagar lorong belakang".

      Tabatha sedang menunggu untuk tahu perkembangan bila terdengar Devon jerit ke Trevor untuk pergi ke neraka. Dia buka pintu pada masa Envy memarahi keduanya dan tidak boleh tahan tergelak. Sekurang-kurangnya dia tidak lagi keseorangan.

      "Budak-budak lelaki ni nakal lagi?" tanya Tabatha.

      "Kamu tidak tahu", gomel Envy semasa masuk ke pejabat Warren dengan Trevor dan Devon di belakangnya.

      Envy membuka jaketnya dari bahu dan Tabatha terbeliak pada kain pembalut luka basah berdarah di lengan Envy. Dia terkenang bila dia dan Envy diculik oleh Raven dan kumpulan penyedut darahnya, tapi menolak gambaran itu dengan paksa ke kotak simpanan mentalnya.

      "Boleh seorang dari kamu ambil kotak ubat?" tanya Tabatha sambil meneliti Envy untuk memastikan bahunya sahaja yang cedera.

      "Saya ambilnya", jawab Devon dan berjalan ke bilik air bersambung.

      "Apa yang terjadi?" bentak Tabatha bila dia membuka kain pembalut luka dan nampak kesan peluru di lengan kawannya.

      "Kena tembak, kena tengking, hampir dicakar, dan hampir tidak dapat lari dari letupan besar", kata Envy tersengeh tapi sengehan itu hilang bila nampak riak muka kawannya. "Saya okay, saya janji", tambahnya cepat.

      Tidak melayan Envy, Tabatha menjeling Devon bila dia kembali ke bilik itu. "Ke mana kamu bila Envy ditembak?". Dia tidak dapat menahan diri. "Ini kawan baikku dan kamu sepatutnya jaga dia!".

      Trevor tergelak senyap, suka bila ada orang lain yang memarahi Devon akhirnya.

      "Berlawan untuk hidup", kata Devon mempertahankan diri. "Saya tidak dapat selamatkannya tapi Winnie si Pooh sana bawa dia keluar".

      "Itu selepas Hello Kitty terpisah darinya", jawab Trevor cuba tidak tersenyum teringatkan Devon yang fikir dia beruang jadian... jika Devon tahu kebenaran siapa dia sebenarnya. Keinginan untuk senyum terhenti bila pandangannya kembali ke Envy. Jika Devon tahu kebenaran itu, Envy juga akan tahu dan dia letih ditangkap berbohong olehnya.

      Tabatha dan Envy tergamam memandang sesama mereka dan Envy membuat isyarat mulut 'tolong' tahu Tabby akan faham.

      “Hey Trevor, boleh hantar saya pulang?" tanya Tabatha cuba mengeluarkan Trevor dari bilik itu sebelum Devon gigit kepala dia... atau Envy bertindak gila pada kedua-duanya.

      Trevor mengeluh dan masukkan tangan ke dalam poket. "Boleh, biar saya turun dan pasang injin kereta".

      Selepas Trevor pergi dengan kecewa, Envy berikan Tabby riak lega. "Terimakasih!".

      Tabatha tersengeh, "Jangan terimakasih pada saya sebab sekarang kamu berdua terhutang budi pada saya".

      "Saya beri kamu semua yang saya ada!" jerit Devon tersengeh.

      "Itu termasuk Envy?" tanya Tabatha, matanya bersinar.

      "Itu tidak boleh", jawab Devon mengenyit matanya.

      Tabatha membuat muka kecewa, "Itu sudah tidak berbaloi".

      Envy tergelak bila Tabatha memijak-mijak kaki bila keluar bilik itu, berlakun menghempas pintu semasa keluar.

      Bab 2

      “Letak saya ke bawah kamu si gila penyedut darah!" jerit Alicia sambil mencakar belakang Damon dari mana dia dibaling ke atas bahunya. Pada saat dia sedar mereka bukan ke arah Lampu Malam dia mahu Damon berhenti... yang jelas mahu dan dapat adalah dua perkara yang berbeza. "Saya mahu jumpa Micah!".

      "Michael beritahu untuk bawa kamu ke sini dan di sinilah kamu akan tinggal", arah Damon bila dia berjalan masuk ke bilik Alicia dengan tenang. Dia campak Alicia ke atas katil dan terketar kerana kuku Alicia meninggalkan torehan panjang di belakangnya. Mengaum sambil berkata "Saya tidak fikir pacarmu akan terlalu sedih jika kamu lambat sedikit ke katil... tepi katilnya".

      Alicia mengeluh kuat dan cuba keluar dari katil tapi Damon dengan cepat menyandar padanya dengan kedua tapak tangannya ditekan kuat ke kedua bahunya.

      Damon merenungnya tajam, cuba sekali lagi untuk memukaunya dengan jampi, "Cilaka, saya kata duduk diam!".

      "Saya bukan seekor anjing, saya seekor kucing kamu..." Alicia hilang ingatan seketika bila memandang ke arahnya, melihat cara rambutnya melurut ke bawah di sekeliling muka yang sempurna. Dia rasa sesuatu dalam perutnya terbangun dengan keinginan. Menurunkan pandangan ke bibirnya, dia gunakan satu helah untuk cuba melupakan keinginannya untuk mengucup Damon... ketegasan.

      "Kamu bukan bos saya!" Alicia memukulnya di dada tapi menyesal bila Damon menutup matanya kesakitan dan mendekati Alicia lebih rapat.

      "Ada sesiapa yang memukul punggungmu semasa membesar?" Damon mengertak sambil berpeluh. Dia terguling ke tepi untuk baring di sisinya.

      "Kamu berangan". Alicia berkerut mushkil bagaimana dia boleh angkat dia rentas bandar seperti orang hutan dan sekarang nampak seperti dia akan pengsan sebab dia memukulnya. "Kamu baikkah?" tanyanya curiga, tidak mahu rasa bersalah kerana melawan.

      Damon buka matanya cuma bertentang mata dengan beruang teddy yang bodoh. Mata biru kehijauannya menumpu ke kolar yang dipakainya... 'Micah'... patutlah.

      "Saya cuma letih... kamu bagaimana?" jawabnya sambil menolak dirinya duduk mushkil kenapa dia menyusahkan dirinya dengan manusia... lebih-lebih lagi perempuan. Mereka banyak buat masalah. Berdiri, dia mula bergerak ke pintu berharap dia tidak buat sesuatu memalukan seperti pengsan. "Jika kamu cuba keluar rumah sebelum Michael balik, saya akan suapmu beruang teddy itu".

      Alicia menjeling pintu sehingga dia pergi kemudian mengangkat kening pada beruang teddy yang tidak bersalah, "Saya tahu salah saya... tapi apa yang kamu buat yang menjadikannya marah sangat?".

      She menguling mata dan berpusing untuk pasang lampu. Damon macam cepat-cepat mencampaknya ke katil mereka tidak sempat pasang lampu. Dia hampir mengambil semula beruang teddy itu tapi kaku bila sesuatu atas katil menarik perhatiannya. Di tempat Damon baring ialah kesan darah yang baru. Dia hampir menyentuh kesan itu tapi menarik tangannya.

      Bangun dari katil, Alicia melangkah keluar ke beranda dan menyelinap ke pintu berkaca bilik tidur Damon. Apa yang dilihatnya membuatkan hatinya luruh ke lantai.

      Damon menghentam tutup pintu bilik tidurnya dan mengoyak baju hitamnya, mencampak ia seberang bilik. Beberapa peluru yang terjatuh ke dalam bajunya jatuh ke lantai dan dinding semasa itu. Badannya sentiasa menolak keluar peluru-peluru itu semasa memulihkannya. Dia menarik nafas panjang dan melihat lubang-lubang berdarah itu dengan kegelian. Ianya peluru-peluru yang masih ditolak keluar yang