Hangat (Buku 4 Perjanjian Darah). Amy Blankenship

Читать онлайн.
Название Hangat (Buku 4 Perjanjian Darah)
Автор произведения Amy Blankenship
Жанр Ужасы и Мистика
Серия
Издательство Ужасы и Мистика
Год выпуска 0
isbn 9788835427674



Скачать книгу

section>

      Hangat

      Buku 4 Siri Perjanjian Darah

      Amy Blankenship, RK Melton

      Translator: Mohd Fazidin Jabar

      Hakcipta © 2012 Amy Blankenship

      Edisi Kedua Diterbitkan oleh TekTime

      Hakcipta terpelihara.

      Bab 1

      Micah sedang berehat di katil dibaluti dengan banyak kain pembalut luka dia nampak seperti mumia. Dia tidak boleh menahan tetapi tersenyum lembut semasa Puan Tully bergerak sekelilingnya seperti ibu ayam dan sesekali mengeleng kepala. Dia juga tidak merungut pada banyaknya ubat tahan sakit yang dimasukkan ke lengannya. Dia boleh melihat dirinya di cermin meja solek di sebelah sana bilik itu dan cuba menaikkan kening tapi terpaksa berhenti bila ianya cepat-cepat sakit.

      Mereka sudah jelaskan padanya bahawa Anthony sudah mati tapi dia tidak boleh berhenti berharap ketua serigala itu masih hidup supaya dia boleh menyeksa anak haram itu sama seperti yang dia rasakan. Cerita yang diberitahunya berbunyi seperti kematian yang cepat. Dia tidak akan buatnya cepat.

      "Saya rasa kamu pengubah bentuk akan meletihkan saya sampai mati", Puan Tully berkata perlahan. Pengubah bentuk... kedua-dua harimau kumbang dan harimau bintang jadian, adalah penyejuk hatinya. Dia membidankan setiap seorang dari mereka dan sangat rapat dengan ibu-ibu mereka. "Tengoklah apa yang sudah jadi padamu".

      Micah memuncung ke arah siling merasa pening bila kipas siling berpusing-pusing. "Ianya bukan salah saya diculik dan didera".

      Puan Tully menyentuh lembut dahinya dengan hujung jari. "Saya rasa tidak, Skywalker muda. Jika apa yang saya dengar itu betul, kamu mencari gaduh dengan serigala jadian itu dan sebab itu kamu diculik".

      "Jadi kamu kata saya yang buat ini pada diri sendiri?" bentak Micah, tidak layan sengehan dari orang lain di bilik itu.

      "Jangan sampok yang tua", Puan Tully balas dengan muka garang. "Saya belum habis. Saya kata... kamu mencari gaduh dengan anjing kurap dan saya rasa ianya memang sepatutnya berlaku".

      Micah memandang sinis pada Quinn dengan 'Saya dah beritahu kamu' tersengeh. Dia belum bersedia memaafkan abangnya. Dia telah memberi amaran pada Quinn tentang Anthony dan diberitahu untuk duduk diam. Dia harap abangnya gembira kerana sekarang dia terpaksa duduk diam.

      "Berhenti!" Puan Tully menyingai dan pukul atas kepalanya.

      Itu membuatkan sakit kepalanya berdenyut dan dia memejam mata. "Hey, saya cedera tau", komplen Micah.

      "Kamu akan bertambah sakit jika masih bergaduh adik beradik", balas Puan Tully dan beri pandangan amaran pada Quinn. "Saya perlu telefon cucuku dan beritahu saya di mana. Kesian sayangku bimbang jika saya tiada di rumah untuk jawab telefon".

      Puan Tully tidak tunggu untuk sesiapa tunjukkan di mana telefon. Ini bukan kali pertama dia di rumah Wilder. Dia tersentak bila nampak Michael duduk diam di kerusi di tutupi bayang-bayang di bucu bilik itu. Ianya tidak lazim langsuir yang kacak itu nampak sangat kelam dan gelisah. Bila pintu ditutup di belakangnya, semua mata tertumpu ke Micah.

      "Bagus lihat kamu akhirnya pulang ke rumah yang sepatutnya", kata Steven dengan senyuman lembut, cuba menyembunyikan kebimbangannya. Walaupun Micah sudah pulang, suara hatinya berkata Micah belum selamat. Micah terlalu pucat dan matanya terlalu berkilat dari sebelumnya.

      Micah membalas senyuman tapi mula mengantuk. "Bagus keluar dari lubang neraka itu".

      "Kamu terlalu tidak terkawal masa itu", jelas Quinn dari posisinya dekat tingkap dan memeluk tubuh. "Kamu boleh mati di ruang bawah tanah itu jika kita tidak nampak pesananmu ke Alicia".

      Micah melihat sekeliling bilik itu mencari adik perempuan kecilnya dan bersungut. "Berkata tentang Alicia, di mana dia? Saya jangka mesti dia ke sini".

      "Dia tinggal di rumah kawannya sehingga semua ini jadi tenang", jawab Kat. Dia menjeling ke Quinn bertanya sampai bila dia akan tunggu sehingga dia panggil adiknya untuk pulang.

      "Kenapa dia tidak datang sini bersama kita dari tempat Anthony?" tanya Micah. "Saya fikir mestilah dia..." sekali lagi dia menjeling ke Quinn, menyalahkannya kerana ketidakhadiran Alicia sebab dia mahukan itu.

      Nick mengeleng kepala tapi dalam hatinya mengerang. Dia cuba tidak melihat ke Michael kerana tahu langsuir itu telah memadamkan memori semua orang kecuali dirinya dan Micah. "Kamu mesti terhantuk kuat di kepala... Alicia tiada di tempat Anthony".

      "Tapi dia di situ", bentak Micah. "Saya nampak dengan mata saya sendiri". Dia menjeling ke Nick tapi dia mengangkat bahu dan mengeleng kepala.

      Dia memandang satu muka ke satu muka dan sedar tiada yang boleh pastikan Alicia berada di rumah itu. Dia boleh ingatnya di ruang bawah tanah... memegang tangannya. Alicia menangis dan ianya memakan hatinya sehingga dia melihatnya semula dan memastikan dia selamat. Dia tidak tahu apa yang lebih menyakitkan... lihat dia menangis atau hampir terbunuh. Dia melihat sekeliling sekali lagi membuat catatan di minda bahawa lelaki yang bersama Alicia juga tidak ada di situ.

      Mengeluh, dia baring atas bantal dan diam-diam merancang untuk mencari kawan Alicia yang mana yang dia tinggal itu. Dia akan buru Alicia dan minta penjelasan darinya.

      "Kamu mesti berkhayal", kata Jewel lembut.

      Micah menoleh ke gadis berambut perang dan berkerut. "Siapa kamu?".

      "Ini Jewel Scott Wilder", kata Steven dan memeluknya di bahu menggunakan tangannya yang elok. Puan Tully sudah merawat luka-luka dari peluru dan tangannya sekarang dalam penyangkut. "Dia pacarku".

      "Jewel Scott kepunyaan Anthony?". Sekarang Micah lebih keliru.

      "Cuma dalam minda gila Anthony", ujar Steven tapi tidak boleh tahan dirinya dari menarik Jewel lebih rapat pada dirinya.

      Micah terkebil dan menoleh ke Quinn untuk meminta penjelasan bila dia lihat Kat memeluk abangnya. Mengeluh, dia mushkil berapa banyak dos ubat yang Puan Tully beri padanya sebab ianya seakan dia hilang ingatan atau semua yang lain yang hilang ingatan. Dia memandang ke seorang yang dia tahu ada kewarasan, Warren.

      "Saya keluarkan Rip Van Winkle ke? Maksud saya, bila saya peri... Steven masih keseorangan dan Quinn langsung tidak romantik seperti Dean".

      Warren tersenyum, "Banyak yang berubah sejak kamu pergi".

      “Okay, panggilanku sudah dibuat", teriak Puan Tully melangkah masuk. Dia sebenarnya tidak buat panggilan ke cucunya. Dia cuma kata begitu untuk memberi mereka masa peribadi bersama Micah sebelum menghalau semua keluar. "Sekarang... semua keluar dan biarkan anak kucing kecil ini tidur".

      Micah menyingai ke wanita tua itu. "Saya bukan anak kucing".

      "Sayang, kucing paling mudaku boleh lawan kamu dan menang pada keadaanmu sekarang dan dia penakut, lari dari bayang-bayang sendiri", jelas Puan Tully. Semasa bercakap, dia ambil satu jarum dari kotak pelik dia bawa bersamanya.

      "Saya kurang pasti saya perlu ubat lagi", keluh Micah. Dia perlu mengejar banyak perkara. Di sebabkan dia tidak dapat jumpa Alicia membuatkan sakitnya lebih teruk dari tulang-tulangnya yang patah.

      "Dan itulah sebabnya kamu bukan doktor". Puan Tully gembira dia masih ada sifat kelakarnya yang pelik... bila dia mula pulih dia perlukannya.

      Micah meraung lembut bila jarum itu dicucuk di lengannya dan menoleh jauh. Dia tidak suka ambil arahan dari sesiapa dan apa dia perlu buat ialah mencari adiknya. Semua orang mula keluar bila jarum itu dicabut dari lengannya.

      Puan Tully melihat mereka pergi kemudian menoleh kembali ke Micah yang sudah pun tertidur. Keluarganya gembira dia sudah pulang, tapi yang sebenarnya ialah... dia bimbang pada harimau bintang itu. Kecederaannya terlalu teruk dia tidak boleh percaya Micah masih hidup.

      Kedua-dua tempurung lututnya berkecai ditembak, tulang rusuknya patah dipukul bertubi-tubi beberapa lama. Belakangnya luka parah disebat. Dia kekurangan air dalam badan, kekurangan nutrisi, dan dia ada penyakit yang menular dalam darahnya. Dia boleh berinya penicillin jika dia manusia, tapi yang sedihnya... antibiotiks